domingo, 29 de junio de 2014

RELACIONS EDUCATIVES. Dmp139.

Als meus alumnes de Batxillerat 2012-2014

L'altra nit, alguns professors vam anar a sopar amb alguns dels nostres alumnes de 2n de batxillerat. De fet, allò exacte seria dir-los exalumnes, ja que tots els presents havien superat el curs i era això, precisament, el què celebràvem. A més, al llarg de la nit van anar coneixent també, a través d'internet, el resultat de les seves proves d'accés a la universitat, que tots van aprovar. Felicitats!

En anar a pagar, Jonathan, un dels exalumnes, li va dir al cambrer assenyalant-me: "És el meu profe de Filo i d'Història"; el cambrer, amb aquesta saviesa que atorga la càtedra de la barra d'un bar, li va respondre: "Està molt bé això de la relació entre profes i alumnes". I, en portar-nos el canvi, va afegir: "L'altre dia em vaig trobar amb el meu profe de Literatura; han passat més de 20 anys, hem canviat molt, però ens vam reconèixer. Les bones relacions amb els profes no s'obliden mai ".

No puc afegir molt més als ensenyaments d'aquell amable cambrer. L'educació es basa en una relació interpersonal; quan aquesta relació flueix amb facilitat i generositat, l'educació és més senzilla i fructífera; quan hi ha dificultat en la relació, n'hi ha en l'educació. Mantinc una bona relació d'amistat amb alguns dels que van ser els meus educadors i la mantinc, també, amb alguns dels que han estat els meus alumnes al llarg de tots aquests anys; totes enriqueixen la meva vida.

Quan internet està popularitzant i estenent l'ensenyament a distància o online, no podem oblidar que, almenys en determinades edats, hi ha alguna cosa que mai podrà substituir: la relació personal entre el professor i l'alumne.

No hay comentarios:

VISITES / VISITAS des de 19/06/2007