miércoles, 15 de julio de 2015

BALANÇ DE FINAL DE CURS. GRÀCIES NOI/ES

L'educació és cosa del cor. Sé que a alguns els semblarà una carrincloneria, però jo així ho sento i així ho visc. En acabar el curs, en acomiadar-me de la feina per al descans estival, faig balanç. Un any més, amb els meus alumnes he rigut i he plorat, m'he enfadat i m'he alegrat, he escoltat i he orientat. He caminat al seu costat sostenint-los en ocasions, esperonant-los en altres... La majoria han arribat al seu objectiu, no tots, encara que per diferents raons. Em fan mal aquests petits fracassos que espero ajudin a créixer.

Trobar el propi lloc en el món és difícil. Alguns ho tenen clar, altres van provant, el mètode assaig-error segueix donant resultats. No és fàcil. L'adolescència és temps de decisions, de canvis, d'opcions ... Els qui tenen clara la meta que pretenen, ho tenen una mica més fàcil. Però potser el que defineix l'adolescència és no tenir clar gairebé res. I tot i així han d'optar, han de viure, perquè la vida no frena ...

Un any més, he après dels meus alumnes, un tòpic fet realitat. Ells m'han ajudat a créixer, a esforçar-me, a ser millor... M'han empès a desinstal·lar-me, a acceptar el canvi com a oportunitat, a no conformar-me amb allò de sempre, amb el que sempre va funcionar, a seguir vivint en construcció ...

Sóc un afortunat: treballo en una cosa que m'agrada, que m'apassiona. La confiança que gairebé tots els alumnes de la meva tutoria han dipositat en mi m'omple de gratitud; la relació cordial i amistosa amb exalumnes (un cafè ahir, un sopar el proper dilluns ...) m'omple de satisfacció. Gràcies a tots. Als d'ahir i als d'avui. Especialment als alumnes d'aquest curs que acaba.


Des de la gratitud, els meus millors desitjos. Que la vida us somrigui i que, quan no ho faci, sapigueu torejar-la. Que descobriu la felicitat de les coses senzilles, fins i tot d'un treball que us apassioni i us doni la vida. Us ho desitjo de tot cor: sabeu que poso el cor en tot el que faig. L'educació és cosa del cor.

No hay comentarios:

VISITES / VISITAS des de 19/06/2007